Ekonomi

Akan Yürekli: Türkiye, Güney Kore olmak istiyorsa özgün fikirler üretmeli

Değerlemesi 1 milyar doları aşan işletmeler (start-up) “tek boynuzlu at” adı verilir. Türkçe “tek boynuzlu at”eğer lara ‘turkorn’denir.

Getir, Dream Games ve Insider gibi turkorların bu konuda öncü olduğunu belirten Akan Yürekli, şunları söyledi: “Şu anda, e-ticaret ekosistemi son 5 yılda muazzam bir şekilde büyüdü ve daha fazla büyüme olabilir. Türkiye, Avrasya’da büyük bir köprü görevi görüyor, dolayısıyla çok iyi bir konumdayız. Bunu daha iyi bir biçimde değerlendirebilirdik ama verilen takviyelerin bana göre yetersiz olduğunu düşünüyorum o yüzden şu an sorunlardan bahsetmek istiyorum. Türkiye’deki e-ticaret ekosisteminin faydaları çok büyük. Türkiye’nin tüm dünyaya hızlı ve güvenilir teslimat sağlaması e-ticareti büyüten faktörler arasında yer aldı. Bu gelişmelerin ardından Türkiye’de dijital altyapılar kuruldu ve son 5 yılda dijital ödeme sistemleri büyüdü.”söz konusu.

ORİJİNAL FİKİRLERE İHTİYACIM VAR

Girişimciler arasında rekabet diye bir şeyin olmadığını belirten Yürekli, şunları kaydetti: “Ülkemiz yeni bir Güney Kore olmak istiyorsa, aktif olarak yeni fikirler üretmelidir. Fiyatta değil kalitede rekabet edin. Bunun için devlet takviyelerinin benden daha fazla artırılması gerekiyor ve yatırımcı bölgesinin sevgisini artırmak kesinlikle bir kural. Türkiye’de mentorluk eğitimlerinde girişimcilerin daha iyi yerlere getirilmesi ve en azından yenilikçi bir fikir yaratılması gerektiğini düşünüyorum. Ülkemizde herkes pazar yeri ya da lojistik altyapı kurmaya çalışıyor ama bu daha çok kopyala yapıştır mantığıyla ilerliyor.”sözlerini bitirdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu